Hz. Âsiye


<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:Tahoma; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:162; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:1627400839 -2147483648 8 0 66047 0;} @font-face {font-family:"Souvenir Lt BT"; panose-1:2 8 5 3 4 5 5 2 3 3; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:135 0 0 0 27 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman","serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} p.MsoFootnoteText, li.MsoFootnoteText, div.MsoFootnoteText {mso-style-update:auto; mso-style-noshow:yes; mso-style-unhide:no; mso-style-link:"Dipnot Metni Char"; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:0cm; margin-left:14.2pt; margin-bottom:.0001pt; text-align:justify; text-indent:-14.2pt; mso-pagination:widow-orphan; layout-grid-mode:char; font-size:9.0pt; font-family:"Souvenir Lt BT","serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:Tahoma;} span.MsoFootnoteReference {mso-style-noshow:yes; mso-style-unhide:no; vertical-align:super;} p.MsoBodyText3, li.MsoBodyText3, div.MsoBodyText3 {mso-style-unhide:no; mso-style-link:"Gövde Metni 3 Char"; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:6.0pt; margin-left:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:8.0pt; font-family:"Times New Roman","serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} span.DipnotMetniChar {mso-style-name:"Dipnot Metni Char"; mso-style-noshow:yes; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:"Dipnot Metni"; mso-ansi-font-size:9.0pt; mso-bidi-font-size:9.0pt; font-family:"Souvenir Lt BT","serif"; mso-ascii-font-family:"Souvenir Lt BT"; mso-hansi-font-family:"Souvenir Lt BT"; mso-bidi-font-family:Tahoma;} span.GvdeMetni3Char {mso-style-name:"Gövde Metni 3 Char"; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:"Gövde Metni 3"; mso-ansi-font-size:8.0pt; mso-bidi-font-size:8.0pt;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;} /* Page Definitions */ @page {mso-footnote-separator:url("file:///C:/DOCUME~1/ADEMKA~1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_header.htm") fs; mso-footnote-continuation-separator:url("file:///C:/DOCUME~1/ADEMKA~1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_header.htm") fcs; mso-endnote-separator:url("file:///C:/DOCUME~1/ADEMKA~1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_header.htm") es; mso-endnote-continuation-separator:url("file:///C:/DOCUME~1/ADEMKA~1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_header.htm") ecs;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

İslâm tarihi içinde büyük ve yiğit erkeklere rastlandığı kadar imanlı, faziletli, takva ve iffet sembolü kadınlara da rastlamak mümkündür.

Bu örneklerin özelliği, İslâm’ın mesajını iyi özümsemiş ve müslüman kadın imajını gereğince benimseyip yaşatmış olmalarıdır. Öyle ki, zamanları içerisinde kendilerini kucaklamış bulunan sayısız tehlike, engel ve düşmanlara karşı, bu kimliklerinden taviz vermemek için mücadele eden, çarpışan, açlığa, yoksulluğa katlanan ve sonu muhakkak bir ölümü Allah için göze alabilen bu kadınların isimleri, İslâm tarihi içerisinde altın yaldızlı harflerle yazılmıştır.

Bunlar kendilerine ne tâğutî kadınları örnek almışlar, ne de çeşitli zaman kesitlerinde cahili düşüncenin model olarak sunduğu kadın gibi olmayı istemişlerdir. Ne bir eğlence aracı ve oyuncak, ne de düşüncesi boş ve yavan bir kukla olmaya heveslenmişlerdir. Gelip geçici güzelliklere aldanarak dünyadan olabildiğince istifade etme yöntemlerine dalarak kendilerini oyalayacakları yerde bu kadınlar; ezeli mutluluk ve güzelliği kendilerine şiar edinmişler ve bu dünyada yorgun ve halsiz düşmelerine rağmen bir an bile olsa geri dönmemişlerdir. Bitmez tükenmez bu yolculuklarında, içlerinde taşıdıkları kıvılcım tüm engellemelere, yıldırma ve döndürme gayretlerine karşılık hiçbir zaman sönmemiş, söndürülememiştir.

Yeryüzünü kaplayan koyu karanlık içinde birtakım yıldızlar parlıyor ve bir gelecek ümidi verebiliyorlarsa; bu büyük ölçüde direnmesini bilen soylu insanların ebedî, zincirleme gelen akışlarının her şeye karşılık devamından kaynaklanıyor. Bu devam tarihin çeşitli kesitlerinde yeniden güç kazanırken, geniş insan kitlelerinin katılımını da sağlayabilmektedir.

Kadınlar, içlerinde yaşadıkları toplumların en canlı, somut ve doğrudan göstergesi olagelmişlerdir. Yoz bir toplumun belirleyicisi, yine yoz bir kadındır. İlerici ve aydın bir toplumun işaret taşı da kimliğine kavuşmuş ve kendisinin cinsî istismarının yapılmasına karşı mücadele bayrağını açmış, berrak düşünceli, takva sahibi ve iffetli, üretken kadınlardır.

Büyük islâmî kişiliğe sahip kadınlar-erkekler, inançlarını yaşamışlar ve inandıkları değerleri hal ve sözleriyle bizlere anlatmışlar; neye nasıl inanmamız gerektiğini ve neyi nasıl  yapmamız gerektiğini bizlere hayatlarıyla göstermişlerdir.

Bugün bizim en büyük sıkıntımız, içinde yaşadığımız topluma, teorik olarak alternatif bir hayat modeli sunabilirken, bunun pratikte nasıl yaşanabileceğini gösteremeyişimizdir. Onun içindir ki biz bugün; Kur’ân’ın örnek olarak sunduğu bu tarihî şahsiyetleri, yeni baştan yaşamamız ve yaşatmamız için; onları anlamamız, tanımamız ve tanıtmamız gerekliliği düşüncesinden yola çıkarak, mesafeleri aşıp onları tarihin karanlık sayfalarından çıkararak gücümüz nisbetinde, günümüz insanlarına bu örnek şahsiyetleri, model olarak sunma çabasındayız.

Tarih sahnesine gözattığımızda müslüman kadınları, kurtuluş sancağını omuzlayarak en önde ilerlediklerini, “Serac-ı Münir/Nur saçan bir kandil” gibi herkese yol gösterdiklerini, dalalet karanlığında “Hidayet Misbahı/Hidayet ışığı” gibi insanlığın yolunu aydınlattıklarını ve felaket bataklığında “Kurtuluş Gemisi” olduklarını görürüz.

Onlara kim tâbî olursa nurlarıyla aydınlanır, onların gemisinde huzur ve feyze erişir. Her kim de onlardan yüz çevirirse er-geç zillete dûçar olur.

Bu “Sabikun/Öncüler” arasında dolaştığında, onlara gönül verirsin. Onlarda îsmet, temizlik ve takva bulursun. Ki onları bedenlerinde haya elbisesi, omuzlarında ilâhî risalet, kalplerinde Allah aşkı ve hak erleriyle birlikte cihad sahnesinde görürsün.

“Kitap’ta Musa’yı da an. Çünkü O, ihlâs sahibi idi ve İsrail oğullarına gönderilmiş bir peygamberdi.”[1]

Mûsâ (a.s), nübüvvetinin/imanının gereği olarak küfrün önderi ve sembolü haline gelen Firavuna karşı kıyamında/tevhid mücadelesinde, yanında/yol arkadaşı olarak Âsiye’yi görürsün.

Âsiye; tâğutlara âsi olmanın, tâğutların mülkünde bu mülkü başlarına geçirecek Peygamber Musa’yı, her türlü tehlikeye rağmen yetiştirebilmenin mücadelesini veren, dünya nimetlerini ahiret karşılığında bir kenara itebilmenin, her türlü ahlaksızlığın hüküm sürdüğü bir ortamda saf, nezih ve temiz bir şekilde kalabilmenin sembolü olmuştur.

Âsiye; dünyevi zevk ve ihtişamın büyüsüne kapılmadan, küfre karşı imanını muhafaza etmenin destansı bir tarihini yazan, bireysel mücadelenin prototipidir.

Kur’ân tarafından tüm zamanların örnek kadınları olarak takdim edilen Hz. Hacer’in, Hz. Âsiye’nin ve Hz. Meryem’in… ve diğerlerinin seçilmiş olması, her çağın, her toplumun öncü sembol kadınlarının olacağının, olması gerektiğinin bir delilidir.

Allah tarafından kişilikleri, mücadeleleri ve kullukları tavsiye edilen, örnek alınması istenilen bu öncüler -hâşa- imkansız değil, ulaşılması mümkün olan kimselerdir. Çünkü güç yetirilemeyecek mükellefiyeti teklif etmek Allah’ın hikmetine yakışmaz.

Müslüman kadın, kendi çağının, kendi toplumunun, kendi ailesinin Hz. Hatice, Hz. Fatıma ve Hz. Zeyneb’i... olmak zorundadır. Ve bu Kur’ân’î mektebin devamını sağlayacak nesiller yetiştirmenin mücadelesini vermek zorundadır. İnsanlık varolduğu sürece, bu öncü kadınların çizgisini sürdürenler vardır ve bizler var oldukça da varolacaklardır!...



[1]   Meryem sûresi, 19/51.

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:Tahoma; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:162; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:1627400839 -2147483648 8 0 66047 0;} @font-face {font-family:"Souvenir Lt BT"; panose-1:2 8 5 3 4 5 5 2 3 3; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:135 0 0 0 27 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman","serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} p.MsoFootnoteText, li.MsoFootnoteText, div.MsoFootnoteText {mso-style-update:auto; mso-style-unhide:no; mso-style-link:"Dipnot Metni Char"; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:0cm; margin-left:14.2pt; margin-bottom:.0001pt; text-align:justify; text-indent:-14.2pt; mso-pagination:widow-orphan; layout-grid-mode:char; font-size:9.0pt; font-family:"Souvenir Lt BT","serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:Tahoma;} span.MsoFootnoteReference {mso-style-unhide:no; vertical-align:super;} p.MsoBodyText, li.MsoBodyText, div.MsoBodyText {mso-style-unhide:no; mso-style-link:"Gövde Metni Char"; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:6.0pt; margin-left:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman","serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} p.MsoBodyText3, li.MsoBodyText3, div.MsoBodyText3 {mso-style-unhide:no; mso-style-link:"Gövde Metni 3 Char"; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:6.0pt; margin-left:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:8.0pt; font-family:"Times New Roman","serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} span.DipnotMetniChar {mso-style-name:"Dipnot Metni Char"; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:"Dipnot Metni"; mso-ansi-font-size:9.0pt; mso-bidi-font-size:9.0pt; font-family:"Souvenir Lt BT","serif"; mso-ascii-font-family:"Souvenir Lt BT"; mso-hansi-font-family:"Souvenir Lt BT"; mso-bidi-font-family:Tahoma;} span.GvdeMetni3Char {mso-style-name:"Gövde Metni 3 Char"; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:"Gövde Metni 3"; mso-ansi-font-size:8.0pt; mso-bidi-font-size:8.0pt;} span.GvdeMetniChar {mso-style-name:"Gövde Metni Char"; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:"Gövde Metni"; mso-ansi-font-size:12.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;} /* Page Definitions */ @page {mso-footnote-separator:url("file:///C:/DOCUME~1/ADEMKA~1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_header.htm") fs; mso-footnote-continuation-separator:url("file:///C:/DOCUME~1/ADEMKA~1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_header.htm") fcs; mso-endnote-separator:url("file:///C:/DOCUME~1/ADEMKA~1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_header.htm") es; mso-endnote-continuation-separator:url("file:///C:/DOCUME~1/ADEMKA~1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_header.htm") ecs;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

Yorum Yaz
Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !